Egy generáció útja, útkeresése - avagy; hová tűntek a jó barátok?
Negyvenes
Egy generáció útja, útkeresése.
Keresés
Hozzászólások
Almaleves:
el biza. itt a tavasz, egy kis piálásra jó az idő. szigorúan szabadtérben! (2012.03.27. 16:56)A boldogsághoz szükséges bátorság
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt):
Nem tudok angolul, a Google fordító segítségével azt látom,hogy egy elég kommersz sláger... (2012.03.16. 19:11)Time to Say Helló
Jand:
Üdv!
Helena Norberg-Hodge könyve Stern Gabriella jóvoltából magyarul is olvasható - letölthető és ... (2011.11.13. 19:40)Ladakh tanulsága
Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt):
Köszi a film-ajánlót! "Alapból" nem vagyok egy "USA-fan",de elismerem: van mit tanulni az ... (2011.04.29. 10:55)Semmi sem változott...
Ez a videó szörnyen egysíkú, és sajnos tipikusan suttyó amerikai... Nem az a gond az elektromos autóval ki hogyan lobbizik érte vagy sem. Meg kell termelni azt az energiát, amit bele tudsz tölteni, különben meg sem mozdul. Magyar áramtermelési viszonyok közt egy elektromos kocsi nem sokkal "környezetbarátabb" mint egy korszerű dízel, s akkor még nem beszéltünk az irgalmatlan méretű, és kétséges élettartamú akkumulátorok keltette veszélyes és mérgező hulladékról. S a legnagyobb baj: a "környezetkímélő" kifejezés rendszeresen elhangzik a kisebb, vagy máshogy energiát felhasználó járművek kapcsán. NEM. Egyik sem környezetkímélő! Mindegyik pusztítja kegyetlenül kedvenc bolygónk, s hogy 1X avagy 0,7X mértékben, az nem változtat a tényen. Pusztít.
DE. Ha a városi forgalmat nézzük, akkor minden szempontból környezetkímélőbb az elektromos autó.
Illetve - ha lenne rá támogatás, de talán a lehetőség is elég lenne - akkor meg lehetne oldani a feltöltés (egy részét) a megújuló energiaforrásokkal is: szélkerék, napelem. (Bár tudom, ez utóbbi gyártása is erősen szennyezi a környezetet.)
Hmmm. Igen, ez hatalmas dilemma. Nekem sajnos az az elképzelt ember jelenik meg lelki szemeim előtt akinek a kezébe kell harapnia. Melyikbe? Jobb vagy bal? Bal vagy jobb? Fáj így is, úgy is...
Nem vagyok közlekedésmérnök, csak gépésztechnikus, de józan ésszel városban kizárólag a tömegközlekedést engedélyezném személyszállítás céljára. Plusz a nemzetközi közúti forgalom TELJES megszüntetését. A java megtermelhető határokon belül, a néhány "gyarmati" cikket /fűszerek, kávé, tea, akármi/ úsztassák fel a folyókon ami a leggazdaságosabb, legbiztonságosabb, legolcsóbb módja a nagytömegű szállításnak.
Csak ez egy utóbbi megoldás kimentene minket millió bajból. Persze tudom, SOHA nem lesz ebből semmi. Pá-pá szép Világ... :(
Eleve a nagyra nőtt "vízfejekkel" van a baj: túlurbanizálódott a társadalom.
Baj van az emberekkel is (azon kívül, hogy kicsit több van belőlük a kelleténél - a Föld méreteihez képest): felfogás, hozzáállás.
Ha csak a Bp.-i tömegközlekedést nézzük, annak állapota riasztó. Hálózata még OK, de a szolgáltatás színvonala hagy kívánnivalókat maga mögött. Az árról és a BKV financiális problémáiról most ne is beszéljünk.
Az ide-oda árufuvarozás teljesen felesleges, de - mint tudjuk - különböző gazdasági érdekeket sértene, ha nem a világ másik végéről hoznák ide, ami itt is bőven megterem(ne)...
Ugyanígy elég sok érdeket sértene, ha nem fogyna ennyi benzin/gázolaj.
Amikor mi, hétköznapi halandók tudjuk, sejtjük, érezzük, hogy mi lenne a jó, vagy "csak" jobb, a "szakértők", vagy erre hivatott (és erre felesküdött) emberek mégsem változtatnak, akkor annak előbb-utóbb sírás lesz a vége.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
saaby 2011.03.14. 00:02:01
40S · http://negyvenes.blog.hu/ 2011.03.29. 17:45:55
Alapvetően igazad van: pusztít ez is, az is.
DE. Ha a városi forgalmat nézzük, akkor minden szempontból környezetkímélőbb az elektromos autó.
Illetve - ha lenne rá támogatás, de talán a lehetőség is elég lenne - akkor meg lehetne oldani a feltöltés (egy részét) a megújuló energiaforrásokkal is: szélkerék, napelem. (Bár tudom, ez utóbbi gyártása is erősen szennyezi a környezetet.)
saaby 2011.04.01. 16:44:37
Nem vagyok közlekedésmérnök, csak gépésztechnikus, de józan ésszel városban kizárólag a tömegközlekedést engedélyezném személyszállítás céljára. Plusz a nemzetközi közúti forgalom TELJES megszüntetését. A java megtermelhető határokon belül, a néhány "gyarmati" cikket /fűszerek, kávé, tea, akármi/ úsztassák fel a folyókon ami a leggazdaságosabb, legbiztonságosabb, legolcsóbb módja a nagytömegű szállításnak.
Csak ez egy utóbbi megoldás kimentene minket millió bajból. Persze tudom, SOHA nem lesz ebből semmi. Pá-pá szép Világ... :(
saaby 2011.04.01. 16:51:19
40S · http://negyvenes.blog.hu/ 2011.04.02. 00:53:21
Eleve a nagyra nőtt "vízfejekkel" van a baj: túlurbanizálódott a társadalom.
Baj van az emberekkel is (azon kívül, hogy kicsit több van belőlük a kelleténél - a Föld méreteihez képest): felfogás, hozzáállás.
Ha csak a Bp.-i tömegközlekedést nézzük, annak állapota riasztó. Hálózata még OK, de a szolgáltatás színvonala hagy kívánnivalókat maga mögött. Az árról és a BKV financiális problémáiról most ne is beszéljünk.
Az ide-oda árufuvarozás teljesen felesleges, de - mint tudjuk - különböző gazdasági érdekeket sértene, ha nem a világ másik végéről hoznák ide, ami itt is bőven megterem(ne)...
Ugyanígy elég sok érdeket sértene, ha nem fogyna ennyi benzin/gázolaj.
Amikor mi, hétköznapi halandók tudjuk, sejtjük, érezzük, hogy mi lenne a jó, vagy "csak" jobb, a "szakértők", vagy erre hivatott (és erre felesküdött) emberek mégsem változtatnak, akkor annak előbb-utóbb sírás lesz a vége.
saaby 2011.04.02. 02:10:55
40S · http://negyvenes.blog.hu/ 2011.04.02. 11:32:26
Na, ők nem sírnak:
ecoline.hu/ceg/20110203_olajos_gyors.aspx