Negyvenes

Egy generáció útja, útkeresése.

Hozzászólások

  • Almaleves: el biza. itt a tavasz, egy kis piálásra jó az idő. szigorúan szabadtérben! (2012.03.27. 16:56) A boldogsághoz szükséges bátorság
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Nem tudok angolul, a Google fordító segítségével azt látom,hogy egy elég kommersz sláger... (2012.03.16. 19:11) Time to Say Helló
  • Jand: Üdv! Helena Norberg-Hodge könyve Stern Gabriella jóvoltából magyarul is olvasható - letölthető és ... (2011.11.13. 19:40) Ladakh tanulsága
  • Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt): Köszi a film-ajánlót! "Alapból" nem vagyok egy "USA-fan",de elismerem: van mit tanulni az ... (2011.04.29. 10:55) Semmi sem változott...
  • 40S: @saaby: Na, ők nem sírnak: ecoline.hu/ceg/20110203_olajos_gyors.aspx (2011.04.02. 11:32) Ki pusztította el az elektromos autót?

Olvasnivaló

Online

 

free counters

 

Címkék

Címkefelhő

2011.04.07. 13:23 40S

Semmi sem változott...

 

Idézet a filmből:

Engem nem a nyomorúság vitt reá, mert két kezem munkája után szépen meg tudtam élni családommal együtt. De gondolkodni és érezni tudó ember lévén mindig valami olyasmi érzés fogott el, hogy habár nem nélkülözök semmit, mégsem az az ember vagyok, akinek lennem jogom van. Így furakodott lelkembe lassan a kivándorlás vágya. Ki is vándoroltam, s megtanultam ösmerni Amerikát, a szabadság földjét. S habár eleinte nélkülöztem is, és mostanra sem fürdöm tejben-vajban, érzem, hogy most vagyok az az ember, akinek otthon csak sejtettem, hogy jogom volna lenni, tudniillik: független, szabad ember. S minderre Amerika tanított meg.

Mit láttam a polgári életben, különösen a hivatali rendszerben? Ugyanazt, mint katonáéknál. Mit csinál egy városi, megyei, vagy állami hivatalnok, akik a népnek szolga kellenének, hogy legyenek, hiszen az fizeti őket a keserves adóból?

Ahelyett, hogy előzékeny, szívélyes volna, pöffeszkedő és goromba - persze, csak lefelé, hiszen felfelé a porban látja magát, mint a mohamedán, Allahja előtt.

Ellenben mit látunk Amerikában? Azt, hogy Mr. Roosevelt, az állam feje éppen olyan egyszerű, és hasznos polgárának érzi magát, mint az a bébiét karján hordozó John Smith, vagy John Szabó, aki csak a keze munkájával válik hasznára az államnak. A hivatalokban? A legnagyobb előzékenység és egyszerűség. Bátran beállíthat oda egy angolul egy szót sem értő hazafi, nem förmednek rá, nem szidják össze őt, mint szeretett hazájában, hanem iparkodnak minden úton-módon megérteni őt, és szívesen útba igazítják, legfeljebb az együgyűségen mosolyognak egy kicsit. Ezek a fent említett dolgok voltak az én kivándorlásom okai. És mindezek a többi magyarországi bajoknak mintegy kútforrásainak tekinthetők. Éljen egy független, demokratikus Magyarország.

Chicago, Illinois, John Szabó

 

Hunky Blues - Forgács Péter másfél órás filmje 

 

 


 


1 komment

Címkék: film no comment


A bejegyzés trackback címe:

https://negyvenes.blog.hu/api/trackback/id/tr622807079

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsolt520 (Kovács Zsotza Zsolt) · http://zsotza.blogspot.com 2011.04.29. 10:55:32

Köszi a film-ajánlót! "Alapból" nem vagyok egy "USA-fan",de elismerem: van mit tanulni az Amerikaiaktól.
süti beállítások módosítása